Website bouwen

Stem je website af op je doelgroep en je bedrijfsdoelen

Een website bouwen is vooral marketinggericht denken. Het succes van een website is niet gebaseerd op toeval. Het webdesign, maar vooral de functionaliteit moeten op de doelgroep en de bedrijfsdoelen afgestemd zijn. Bij het bouwen van een website is er voor elk item diep nagedacht over een specifieke plaats, voor elk grafisch element over de kleur, de grootte, de plaats en de uitstraling van je bedoelingen, en voor elke tekst rekening gehouden met wat de klant nodig heeft en hoe hij je kan terugvinden in de zoekmachines. De beste manier om een website te beheren is via een Content Management System.

Nadenken over de structuur van je website

Het belangrijkste criterium bij het bouwen van een succesvolle zakelijke, informatieve of commerciële website is het bereiken van je doelstellingen. Wat ben je met een mooi design met de laatste nieuwe snufjes als je er geen winst kunt uit halen.

Voordat we starten met het bouwen van een website, denken we eerst goed na over de volgende punten:

  • Wat is je doelgroep?
  • Welke kenmerken heeft je doelgroep?
  • Wens je producten of diensten te verkopen, informatie te geven of contacten te creëren?
  • Hoeveel informatie wens je op de website te publiceren?
  • Op welke manier wens je de informatie te structureren?
  • Wens je met afbeeldingen te werken?

Een goede voorbereiding is half gewonnen

Als je een website wenst te bouwen bereid je dan eerst voor en noteer volgende punten:

  • Je bedrijfsdoelen
  • Een lijst met je concurrenten
  • Een boomstructuur waarin je alle onderwerpen die bij elkaar horen groepeert in verschillende rubrieken
  • Een lijst met websites die je leuk vindt
  • Maar ook een lijst met websites die je vreselijk vindt
  • Een lijst met websites met door jou gewenste functionaliteit of mogelijkheden (webshop, blog, aankondigingen, kalender, …)

Wie zal je website bouwen: een labyrint aan mogelijkheden

In België bestaan duizenden websitebouwers, van de kleine amateur tot de grootste bedrijven. De prijzen zijn sterk uiteenlopend en vaak heel hoog. Laat je niet vangen door de kleine amateur die werkt aan een vriendenprijs. Vaak ontbreken dergelijke websites een degelijke codering zodat de zoekmachines je pagina’s moeilijk kunnen vinden en indexeren. En bovendien moet een website na het maken ook worden gehost en voortdurend onderhouden zodat hij veilig en up-to-date blijft.

Kwaliteit aan een vriendelijke prijs

Evina biedt een totaalpakket aan waarin alle componenten van een website aan bod komen, van de uitstraling tot een gebruiksvriendelijke navigatie, van diverse interactieve functionaliteiten tot sociale media, van copywriting van SEO geoptimaliseerde webteksten voor de zoekmachines tot de vertaling in het Nederlands, Frans, Engels en Duits.

Wij werken hiervoor samen met verschillende freelancepartners, elk met hun specialiteit. In tegenstelling tot een groot vertaalbureau, betaal je geen commissies of hoge afschrijvingen, enkel de diensten van onze medewerkers.

Hoe gaan we te werk om je website te bouwen

  • We brengen je in contact met onze websitebouwer.
  • Samen beginnen jullie met een intakegesprek via Skype. Bereid dit gesprek voor.
  • Je legt uit wat je met de website wenst te bereiken.
  • De websitebouwer legt je uit wat de mogelijkheden zijn.
  • Samen bekijken we wat je nodig hebt: niets te veel en niets te weinig.
  • De prijs wordt bepaald volgens wat je nodig hebt.
  • En uiteraard heb je de tijd om na te denken over je beslissing.
  • Voor het verloop van het bouwen van de website, vertrouwen we voor 100 % op onze partner Goedele Van Belle van Fusiform, die dit gedeelte van je project volledig overneemt, van het intakesprek tot de facturatie en het verdere onderhoud van je website.
  • Voor de SEO-copywriting en de SEO-vertaling van je webteksten en van je blog, zorgt Evina.