Bloggen, een niet te onderschatten marketing instrument
Copywriting van blogs is in de lift. Blogs rijzen tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond. Of daar geld mee te verdienen valt is een interessante vraag: rechtstreeks niet, onrechtstreeks wel. Door interessante onderwerpen aan bod te laten komen, trek je de interesse van bezoekers. Regelmatig een blog schrijven over nieuwe ontwikkelingen van je producten en/of diensten toont aan dat je kennis van zaken hebt. En dat levert naambekendheid en nieuwe klanten op. Kennis delen met collega’s in dezelfde branche is eveneens een goed argument om een blog te schrijven. Door kennis te delen ga je nieuwe informatie vergaren waardoor je je activiteiten kunt verbeteren.
Blog, SEO en marketing gaan hand in hand
Hoewel een blog schrijven toch enige inspanning en tijd vraagt, is het net zoals bij sociale media op het gebied van SEO optimalisatie en e-marketing wel degelijk zinvol.
- Een blog schrijven zorgt regelmatig voor nieuwe content op je website. En daar houdt een zoekmachine zoals Google van. Een zoekmachine gaat dagelijks op jacht naar nieuwe content. Wanneer er wekelijks een nieuwe tekst op je website verschijnt, is Google in zijn nopjes en kan hij weer gaan indexeren. Je website levendig houden door regelmatig een blogartikel te schrijven, is een goede zaak om bovenaan in de Google ranking te blijven.
- Geïnteresseerden die met je wensen te communiceren, gaan zich registreren op je website. Je leert nieuwe potentiële klanten kennen. Maar dat is nog niet alles.
- Bloggers die je informatie waardevol en geloofwaardig vinden, zullen een link plaatsen van hun blog of website naar jouw website. Linkbuilding is een belangrijke hoeksteen binnen de huidige SEO technieken.
- Door een blog te schrijven verhoog je ook de hyperlinking. Dat zijn de interne doorverwijzingen van de ene webpagina naar de andere binnen je eigen website. Je begeleidt hiermee de bezoeker naar andere pagina’s van je website die hem kunnen interesseren. Ook dit is een interessante SEO techniek.
- Als je een blog wenst te schrijven, doe dit dan verstandig. Onderzoek via je statistieken welke onderwerpen het meest aanspreken bij je bezoekers en ga hierover schrijven. Blijf je bezoekers boeien. Na enkele maanden zal het snel duidelijk worden, welke onderwerpen je bezoekers het meeste kunnen boeien. Het aantal reacties en de inhoud ervan wijzen je de weg.
Geen tijd om een blog te schrijven?
Evina schrijft al jaren blogs over diverse onderwerpen zoals
- Gezondheid, voedingssupplementen, natuurgeneeskunde, relaxatietherapie en –technieken, gezonde voeding, toeristische streken …
- Reizen, vakantie, hotel- en restaurantarrangementen, vakantieverblijven, jeugdvakanties en -activiteiten, …
- Sport, verenigingsleven, vrijetijdsbesteding, evenementen, …
- Maar ook over technische materies zoals hoorapparaten, de tuinbouwsector, incassobureaus, de bouwsector, de voedingsindustrie, …
Hoe werkt het?
- Wij schrijven en vertalen wekelijks of maandelijks artikelen voor je blog, per stuk of per reeks.
- Afhankelijk van wat je in je bedrijf verkoopt of produceert, kunnen wij aantrekkelijke onderwerpen zoeken zonder dat je ze aan ons hoeft door te geven.
- Als je sector binnen onze competenties valt, stellen we voor om een eerste artikel te schrijven.
- Alle artikelen die we voor de blog van je bedrijf schrijven zijn SEO geoptimaliseerd voor de zoekmachines zoals Google, waardoor je ranking zal verbeteren.
- Onze copywriters schrijven kwaliteitsartikelen zonder dubbele content in het Nederlands en Frans.
- Indien gewenst vertalen we de geschreven blogs naar het Engels en Duits.
- Indien gewenst, kunnen we de artikelen die we geschreven hebben ook in je CMS of content management systeem plaatsen. Wij hebben ervaring in contentbeheer, of het nu om een WordPress, Drupal of een ander CMS gaat.
Reactie toevoegen